Heeft u een kinderwens?

Een zwangerschap is van heel veel parameters afhankelijk en dus geen eenvoudig proces in het lichaam. Wanneer een zwangerschap uitblijft kan dit verschillende redenen hebben. Als blijkt dat na onderzoek in het ziekenhuis alle randvoorwaarden aanwezig zijn om zwanger te worden kan de osteopaat uitkomst bieden. Wanneer er bijvoorbeeld spanning te vinden is in de onderbuik als gevolg van een operatie of ontsteking heeft dit invloed op de bewegelijkheid van bijvoorbeeld blaas, baarmoeder, eileiders en eierstokken. Een verminderde bewegelijkheid van deze organen kan invloed hebben op de functie en dus ook bijvoorbeeld op de ovulatie of bijvoorbeeld het moeilijker kunnen passeren van het eitje door de eileiders. Met behulp van zachte handgrepen en technieken herstellen we de bewegelijkheid van deze organen en wordt de doorbloeding gestimuleerd.

Bent u zwanger?

Een zwangerschap is een bijzonder mooi maar intensief proces voor mama en kind.

Tijdens de zwangerschap groeit je kindje en neemt steeds meer ruimte van jou buik in beslag.

Het is dan ook niet zo vreemd dat veel mama’s klachten kunnen ontwikkelen. De osteopaat

helpt u graag bijvoorbeeld bij bekkenpijn, rugpijn, pijn aan de ribben, druk op het schaambeen,

maar ook bij brandend maagzuur, pijn tussen de schouderbladen of bandenpijn.

Ook als voorbereiding op de bevalling kan de osteopaat u helpen. Wanneer de rug, het bekken,

de ribben, en het diafragma zo goed mogelijk kunnen bewegen geeft dit uw kindje voldoende ruimte tijdens de zwangerschap en helpt voorkomen dat u klachten krijgt. Daarnaast ondersteund het ook in de voorbereiding en het voorspoedig verlopen van de bevalling, het herstel na de bevalling en heeft osteopathie indirect een positief effect op de gezondheid van je kindje. Na de bevalling adviseren we om samen met je kindje 4-6 weken na de bevalling langs te komen voor een controle behandeling.

Indicaties voor, tijdens of na de zwangerschap:

• Infertiliteit
  • Harde buiken
  • Urineverlies
  • Bekkenklachten, pijnlijk staartbeentje, pijnlijk schaambeen, pijnlijke liezen
  • Rugpijn, nekpijn, pijn in de schouders, spierpijn
  • Kortademig, pijn op de borstkas
  • Uitstralende pijn in de ledematen
  • Spijsverteringsklachten, buikpijn, misselijkheid
  • Baby in stuit- of dwarsligging
  • Vermoeidheid
  • Keizersnede/ verklevingen
  • Vaginale hechtingen, ingeknipt, ingescheurd
  • Na bevalling met vacuum, forceps, duwen op de buik tijdens de bevalling.
  • Blaasontsteking, urineverlies
  • Pijn tijdens gemeenschap, geen tampons kunnen verdragen
  • Rugpijn, bekkenpijn, pijn aan het stuitje
  • Moeizaam herstel na bevalling